Přísecký kostel sv.BarboryPřísecký zámeček Příseka

Zpravodajství



Hlavní stránka


Kraj chystá přestavbu silnice
Příseka - Okříšky


9. ledna (Silnice u Brtnice se už brzy změní), 25. ledna (Kraj chystá přestavbu silnice Jihlava - Třebíč) - Zdroj: Mladá Fronta (syntéza, zkráceno)

Ještě není ukončena první část rekonstrukce silnice mezi Jihlavou a Třebíčí - největšími městy regionu - a krajský úřad už chystá její druhou fázi. Již loni v prosinci začali odborníci posuzovat, jaké vlivy na životní prostředí bude pokračování rekonstrukce silnice mít.

"Přibližně na květen je plánováno podání žádosti k financování z evropských fondů. Zahájení stavby se předpokládá v roce 2008, ale možná bude zahájena už letos na podzim," informovala mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Ještě letos chce kraj zahájit přestavbu dalšího úseku silnice II. třídy mezi Jihlavou a Třebíčí a to z města Brtnice do Zašovic. Nejpozději do roku 2009 by měli stavbaři začít pracovat také mezi Přísekou a Brtnicí, Zašovicemi a Okříškami, včetně průtahu obcí Okříšky. Silnice bude rozšířena a narovnána.

V úseku mezi Přísekou a a Zašovicemi padne za oběť nové širší a přímější silnici 392 stromů a nejméně 700 čtverečních metrů keřů rostoucích podél stávající trasy. "Zatím nemůžeme poskytnout podrobnější informace, akce je v hluboké přípravě," uvedla Svatošová. Dodavatel stavby bude vybrán výběrovým řízením v květnu či červnu, poté bude známo víc.

Jeden velký problém však bude i po dokončení této fáze čekat na vyřešení: průjezd Brtnicí, či její obchvat. "Není ještě jasno, jak se to bude řešit, odborníci zatím nepředložili žádný návrh," řekl Václav Kodet, náměstek hejtmana pro dopravu.

Bez započítání průjezdu Brtnicí by tzv. zkapacitnění silnice mezi Jihlavou a Třebíčí mělo stát třičtvrtě miliardy korun a kraj se na jejich financování pokusí získat evropské dotace. Jízda po zhruba 37 kilometrů dlouhé spojnici mezi krajským městem a druhým největším městem v kraji by měla být kompletně pohodlnější do roku 2013.

V Brtnici zatím znějí hlasy spíše pro obchvat, tedy dražší variantu. Kraj zvažuje ale i přebudování současného průtahu. Podle Kodeta rozhodnutí o vedení silnice padne v nejbližších měsících.

"Já bych byla radši, kdyby šla silnice stranou. Rádi bychom obchvat, zaznělo to i od občanů na veřejné schůzi," míní i brtnická starostka Marie Kružíková. Frekventovaná tepna nyní vede městskou památkovou zónou i obytnou částí města. "Je tu velký hluk z projíždějících aut, děti přes silnici přechází do školy, trpí i domy," shrnula starostka.

Loni začala na silnici číslo 405 přestavba prvních čtyř kilometrů z Jihlavy k Přísece, která komplikuje už dlouhé měsíce život řidičům, kteří musejí výpadovku z Jihlavy na Třebíč mezi krajským městem a Přísekou problematicky objíždět.


Zpravodajství